-
Artykuł archiwalny
2012-03-15 14:48:39
Działalność regulowana w zakresie odbioru odpadów komunalnych
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych Zgodnie z art.1 pkt 17 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr152, poz. 897), działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ruda Maleniecka od dnia stycznia 2012r. tworzy i prowadzi Wójt Gminy Ruda Maleniecka. Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ruda Maleniecka zobowiązani są zyskać wpis do rejestru.Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Wójt na pisemny wniosek przedsiębiorcy.Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać: 1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;2) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada;3) numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych z podaniem kodu odpadu.Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się: 1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie nowelizacji ustawy posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych; 2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Wójt Gminy Ruda Maleniecka dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy.
Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest w Urzędzie Gminy Ruda Maleniecka, 26-242 Ruda Maleniecka 99A, oraz na stronie internetowej www.bip.rudamaleniecka.samorzady.pl Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia
w życie nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, mogą wykonywać działalność
w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do dnia
31 grudnia 2012 r.Informacje o artykule
Autor: Marta Cieślik Zredagował(a): Jan Kowalczyk Data powstania: 15.03.2012 14:48 Data ostatniej modyfikacji: 20.03.2012 12:08 Liczba wyświetleń: 816 Archiwum
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Działalność regulowana w zakresie odbioru odpadów komunalnych 15.03.2012 14:51 Jan Kowalczyk 2 Działalność regulowana przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych 15.03.2012 14:48 Jan Kowalczyk