-
Artykuł archiwalny
2009-06-30 11:57:04
Zadania i uprawnienia
Do zakresu działań i kompetencji Wójta należy:
1. kierowanie Urzędem oraz bieżącymi sprawami Gminy,2. reprezentowanie Gminy na zewnątrz,3. składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem,4. wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,5. wydawanie aktów o charakterze porządkowym w granicach prawa, a także zarządzeń regulujących pracę Urzędu,6. informowanie mieszkańców Gminy o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych,7. przygotowywanie projektu budżetu i propozycji jego zmian oraz wykonywanie budżetu,8. ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania,9. przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej projektu budżetu, uchwał budżetowych, uchwał w sprawie absolutorium oraz innych uchwał Rady i zarządzeń Wójta objętych nadzorem Izby,10. przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady, podlegających jego nadzorowi,11. sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem obowiązków w zakresie rachunkowości,12. udzielanie pracownikom Urzędu upoważnień do wydawanie decyzji, o których mowa w pkt. 4,13. organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,14. opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego, a także zarządzenie ewakuacji z terenów bezpośrednio zagrożonych,15. podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, należących do kompetencji Wójta,16. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego oraz pracodawcy w stosunku do Zastępcy Wójta, Sekretarza, Skarbnika, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pozostałych pracowników Urzędu,17. powierzenie prowadzenia określonych spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy Wójta lub Sekretarzowi,18. przyznawanie nagród i wyróżnień pracownikom Urzędu i kierownikom jednostek organizacyjnych,19. stosowanie kar wobec pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych,20. zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,21. nawiązywanie i rozwiązywanie oraz zmiany stosunków pracy z pracownikami Urzędu,22. przyjmowanie interesantów w ramach skarg i wniosków,23. zlecanie oraz zatwierdzanie planów kontroli w stosunku do Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy,24. powoływanie komisji, zespołów oraz pełnomocników do wykonywania określonych zadań,25. sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań obronnych przez urząd i jednostki podległe,26. pełnienie funkcji Szefa OC (rozporządzenie RM z dnia 25. 06. 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania szefa OC gminy),27. wykonywanie zadań administratora danych osobowych Urzędu,28. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:a) pełnomocnika ds. informacji niejawnych i danych osobowych,b) kancelarii tajnej,c) Urzędu Stanu Cywilnego,d) kontroli wewnętrznej,e) Radcy Prawnego,29. zapewnienie dostępu do informacji publicznej,30. składanie Radzie bieżących sprawozdań z realizacji uchwał Rady oraz ze swojej pracy,31. ustalanie zakresów czynności odpowiedzialności służbowej pracowników Urzędu bezpośrednio podległych w strukturze i egzekwowanie tych zakresów od kierowników dla podległych pracowników,32. przeprowadzanie ocen kwalifikacyjnych podległych pracowników.Informacje o artykule
Autor: Zredagował(a): Jan Kowalczyk Data powstania: 30.06.2009 11:57 Data ostatniej modyfikacji: Liczba wyświetleń: 895 Archiwum
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował