menu
menu

Artykuł archiwalny

drukuj

2009-05-06 09:14:37

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA


Informujemy, że zgodnie z § 5 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 200, poz. 1651) złożenie dokumentu elektronicznego (wniosku, podania lub innej czynności w postaci elektronicznej) do Urzędu Gminy w Rudzie Malenieckiej odbywa się w następujący sposób:

1. Za pośrednictwem platformy e-PUAP -  z możliwością wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.

W celu skorzystania ze Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP, niezbędne jest spełnienie następujących warunków:
  • założenie indywidualnego (darmowego) konta na platformie ePUAP
  • posiadanie certyfikatu kwalifikowanego w celu elektronicznego podpisywania przesyłanych dokumentów.
    Pozostałe instrukcje dotyczące wysyłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się na ePUAP
  • posiadanie profilu zaufanego (profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.
    Aby uzyskać profil zaufany należy:
    I sposób – dla wszystkich obywateli:
    1.    zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
    2.    wypełnić wniosek o założenie profilu http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_ZalozProfil ,
    3.    udać się do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości.
  • II sposób – dla osób posiadających podpis elektroniczny:
    1.    zalogować się na platformie ePUAP (wymagane posiadanie konta na ePUAP),
    2.    wypełnić wniosek o założenie profilu,
    3.    potwierdzić swoje dane za pomocą podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem.
2. Dostarczenie dokumentów elektronicznych w godzinach 7:30 – 15:00 do Kancelarii Urzędu Gminy mieszczącej się w pokoju nr 3 na stępujących nośnikach danych:
 
  • płyta CD-RW
Nośnik musi mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
 
3. Przesłanie dokumentu elektronicznego za pomocą poczty elektronicznej na adres: urzad.gminy@rudamaleniecka.pl bez możliwości uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru.
 
Dokumenty elektroniczne muszą być opatrzone ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes
 
Akceptowalne formaty załączników to:
•         doc, rtf
•         xls
•         csv
•         txt
•         gif, tif, bmp, jpg
•         pdf
•         zip

Uprzejmie informujemy, że w przypadku korzystania z certyfikatów kwalifikowanych wszelkie informacje potrzebne do użytkowania certyfikatów (instrukcje obsługi, instalacji oraz oprogramowania umożliwiającego podpisywanie i weryfikację certyfikatów) są dostępne stronie wystawcy swojego certyfikatu.








 

Informacje o artykule

Autor: Jan Kowalczyk
Zredagował(a):
Data powstania: 06.05.2009 09:14
Data ostatniej modyfikacji: 22.05.2013 13:26
Liczba wyświetleń: 2963

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 27.03.2012 18:08 Jan Kowalczyk
2 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 28.04.2011 11:32 Jan Kowalczyk
3 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 28.04.2011 11:32 Jan Kowalczyk
4 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 28.04.2011 11:31 Jan Kowalczyk
5 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 05.02.2010 20:36 Jan Kowalczyk
6 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 05.02.2010 20:35 Jan Kowalczyk
7 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 13.10.2009 10:59 Jan Kowalczyk
8 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 13.10.2009 10:54 Jan Kowalczyk
9 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 06.05.2009 09:15
10 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 06.05.2009 09:15
11 ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA 06.05.2009 09:14
menu