-
2012-03-15 14:48:39
Działalność regulowana w zakresie odbioru odpadów komunalnych
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
Zgodnie z art.1 pkt 17 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr152, poz. 897), działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ruda Maleniecka od dnia stycznia 2012 r. tworzy i prowadzi Wójt Gminy Ruda Maleniecka. Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Ruda Maleniecka zobowiązani są zyskać wpis do rejestru.Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Wójt na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
3) numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych z podaniem kodu odpadu.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
1) dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł. Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie nowelizacji ustawy posiadają zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych;
2) oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze. Wójt Gminy Ruda Maleniecka dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorcy numer rejestrowy.
Wzór wniosku i oświadczenia dostępny jest w Urzędzie Gminy Ruda Maleniecka, 26-242 Ruda Maleniecka 99A, lub poniżej jako "Załącznik". .
Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do dnia 31 grudnia 2012 r.Załączniki
Typ Nazwa Komentarz Data Dodał Wnios...e.doc Wzór wniosku i oświadczenia 2017-10-24 08:02:42 Kowalczyk Jan Informacje o artykule
Autor: Marta Cieślik Zredagował(a): Jan Kowalczyk Data powstania: 15.03.2012 14:48 Data ostatniej modyfikacji: 20.03.2012 18:55 Liczba wyświetleń: 2875 Archiwum