menu
menu

Artykuł archiwalny

drukuj

2009-06-30 11:57:04

Zadania i uprawnienia


Do zakresu działań i kompetencji Wójta należy:

1.      kierowanie Urzędem oraz bieżącymi sprawami Gminy,
2.      reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
3.      składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem,
4.      wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
5.     wydawanie aktów o charakterze porządkowym w granicach prawa, a także zarządzeń regulujących pracę Urzędu,
6.      informowanie mieszkańców Gminy o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych,
7.      przygotowywanie projektu budżetu i propozycji jego zmian oraz wykonywanie      budżetu,
8.      ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania,
9.      przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej projektu budżetu, uchwał budżetowych, uchwał w sprawie absolutorium oraz innych uchwał Rady                 i zarządzeń Wójta objętych nadzorem Izby,
10. przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady, podlegających jego nadzorowi,
11. sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem obowiązków w zakresie rachunkowości,
12. udzielanie pracownikom Urzędu upoważnień do wydawanie decyzji, o których mowa w pkt. 4,
13. organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
14. opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie         i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego, a także zarządzenie ewakuacji z terenów bezpośrednio zagrożonych,
15. podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych               z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, należących do kompetencji Wójta,
16. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego oraz pracodawcy w stosunku do Zastępcy Wójta, Sekretarza, Skarbnika, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pozostałych pracowników Urzędu,
17. powierzenie prowadzenia określonych spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy Wójta lub Sekretarzowi,
18. przyznawanie nagród i wyróżnień pracownikom Urzędu i kierownikom jednostek organizacyjnych,
19. stosowanie kar wobec pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych,
20. zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
21. nawiązywanie i rozwiązywanie oraz zmiany stosunków pracy z pracownikami Urzędu,
22. przyjmowanie interesantów w ramach skarg i wniosków,
23. zlecanie oraz zatwierdzanie planów kontroli w stosunku do Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy,
24. powoływanie komisji, zespołów oraz pełnomocników do wykonywania określonych zadań,
25. sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań obronnych przez urząd                    i jednostki podległe,
26. pełnienie funkcji Szefa OC (rozporządzenie RM z dnia 25. 06. 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania szefa OC gminy),
27. wykonywanie zadań administratora danych osobowych Urzędu,
28. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:a)     pełnomocnika ds. informacji niejawnych i danych osobowych,b)    kancelarii tajnej,c)     Urzędu Stanu Cywilnego,d)    kontroli wewnętrznej,e)     Radcy Prawnego,
29. zapewnienie dostępu do informacji publicznej,
30. składanie Radzie bieżących sprawozdań  z realizacji uchwał Rady oraz ze swojej pracy,
31. ustalanie zakresów czynności odpowiedzialności służbowej pracowników Urzędu bezpośrednio podległych w strukturze i egzekwowanie tych zakresów od kierowników dla podległych pracowników,
32. przeprowadzanie ocen kwalifikacyjnych podległych pracowników.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Jan Kowalczyk
Data powstania: 30.06.2009 11:57
Data ostatniej modyfikacji: 30.06.2009 11:59
Liczba wyświetleń: 848

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Zadania i uprawnienia 30.06.2009 11:57 Jan Kowalczyk
menu